Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#1  Postprzez oxydian » N 0:49, 03 cze 2012

Poszukuję obrazkowej instrukcji wymiany rozrządu wraz z pompą wody w benzyniaku 1.2 8V.
W szczególności chodzi mi o:

1. Lokalizację znaków
2. Sposób obchodzenia się z napinaczem
3. Info czy do wymiany trzeba ściągnąć łapę silnika i czy da się to wszystko zrobić bez włażenia pod spód
4. Czy zakup samego łożyska napinacza nie nastręcza później problemów z jego podmianą na starym napinaczu robiąc to "gołymi rękami" bez imadła, prasy itp.

Za wymianę rozrządu zaśpiewali mi 220 zł we Wrocku co uważam za skandal biorąc pod uwagę klasę auta i prostotę silnika. Rozrząd wymienię sam jednak wcześniej powyższe informację będą bezcenne :)
oxydian
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Dołączył(a): Wt 0:10, 29 maja 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 12
Panda: 1.2 8V LPG Stag4Plus
Imię: Dariusz

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#2  Postprzez Lukasz » N 1:35, 03 cze 2012

napinacz to nic innego jak rolka z łożyskiem na jednej śrubie :) - regulacja ręczna (wstępna) i dokręcenie tej o to śruby.
(P.S - po cholerę bawić się w jakieś druciarstwo z wymianą łożyska napinacza? nie uważasz ze to trochę za dużo roboty i kosztów, a następnie konsekwencje jakie mogą z tego wyniknąć? myślę ze 10zł różnicy miedzy nowym napinaczem a łożyskiem które musisz wprasować to już farsa by na tym skąpić :facepalm: ) - to jest SILNIK a nie tulejka zawieszenia... (chociaż i tam za takim druciarstwem nie jestem.. - bądźmy poważni) poza tym zrób jak uważasz, jeśli wszystko ci się zdupi po drodze przez jakieś durne łożysko to odkryjesz Amerykę kupując goły słupek do pandy za 1000zł lub robiąc jej remont... :)

trzeba ściągnąć łapę silnika, silnik podeprzeć na koziołku najlepiej. A pod spód musisz wejść bo masz znaki na dole jak i u góry (jeśli masz 1.2 8v to po zakupie paska rozrządu zanim wsadzisz zorientuj się ile ma zębów twój założony i zakupiony - były dwa rodzaje, oczywiście muszą mieć tyle samo)

Wymień od razu pompę wody - pompa w pandzie na pewno nie przeżyje przebiegu dwóch rozrządów. Po założeniu rozrządu i upewnieniu ze znaki na dole (koło wychodzące z wału ma znak który musi się pokryć ze znakiem na pasku) jak i u góry (koło z rozrządu ma znak który także musi pokryć się z paskiem) się pokrywają zakręć raz wałem o 360" i sprawdź czy nadal się pokrywają (zrób sobie także swoje znaki - np. jakimś markerem etc.). Po wyjęciu paska z pudła nie wywijaj nim we wszystkie strony tylko od razu w pozycji NIE WYGIĘTEJ (nie rób z niego ósemki "8" ) przemieść go w miejsce gdzie powinien się znaleźć.
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#3  Postprzez johnydeep » N 16:06, 03 cze 2012

własnie bede robił manula z wymiana rorzadu w 1.1 w wersji chałupniczej ze zdjeciami znaków itp. mysle ze do jutra sie wyrobie:)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#4  Postprzez wojtassslg » N 16:40, 03 cze 2012

trzymam kciuki za pół roku to samo mnie czeka :)
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#5  Postprzez marco80 » N 22:29, 03 cze 2012

Jezeli nie będziesz mógł znaleźć znaku na dolnym kole to w górnej cześci skrzyni biegów jest zaslepka jak ją ściągniesz to zobaczysz koło zamachowe na nim tez jest znak GMP który musi się pokryć z znakiem na obudowie skrzynki biegów
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#6  Postprzez victor89 » N 22:48, 03 cze 2012

To jest manual na który będę czekał z niecierpliwością. W 1.2 powinno być podobnie.
Pasek pompa i napinacz już niebawem muszę wymienić (70 tys na tym komplecie mam przejechane)
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#7  Postprzez oxydian » N 23:02, 03 cze 2012

Manual bardzo by sie przydał wielu osobom i bedziemy bardzo wdzieczni Koledze. Sama wymina rozrządu zwłaszcza w silniku 8V nie jest trudna, problem z kiepskim dostępem z racji bocznego ustawienia silnika. Fajnie sie wymienia w autach z napedem na tylna os, rozrzad ma sie wtedy przed soba. Sam wymieniłem w Omedze 2.0 16V i udalo sie bez problemu, choc tam trzeba blokowac kola rozrzadu bo sie rozjezdzaja i nijak sie paska nie da zalozyć bez blokady.... trzeba tylko dobrze ustawic na znaki i z odpowiednia sila ustawic napinacz ot cala sztuka, a napinacze maja rozna konstrukcje wiec manual mile widziany.... ale widze jeszcze ze tutaj w Pandzie dodatkowo trzeba pasek zalozyc wg kreski na nim, o tym nie wiedzialem przyznam :) Przy okazji warto przeplukac sobie uklad chlodzenia i zalac swiezy plyn, ktory i tak musimy zlac przed zwaleniem pompy :ok:

Nawiążę jeszcze do tego co napisał powyżej Łukasz o wyginaniu paska. Ciekawi mnie dlaczego ? Chodzi o metalowe wzmocnienie paska ?
oxydian
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Dołączył(a): Wt 0:10, 29 maja 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 12
Panda: 1.2 8V LPG Stag4Plus
Imię: Dariusz

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#8  Postprzez Lukasz » Pn 9:03, 04 cze 2012

Chodzi o to ze nieświadomie idzie skrócić żywotność paska, technologicznie tak jak został wyjęty z pudełka powinien być od razu założony a nie wyginany na boki, dokładnie o te wzmocnienie chodzi -> odporne na rozciąganie, a nie na wyginanie.
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#9  Postprzez bambrys » Pn 13:50, 04 cze 2012

u mechanik płaciłem 100zł za wymianę rozrządu , a pompę wody nie musisz wymieniać jeżeli to pierwszy rozrząd wystarczy co drugi wymienić , ja wymieniałem przy 98tyś
Obrazek
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#10  Postprzez victor89 » Pn 15:38, 04 cze 2012

bambrys napisał(a):u mechanik płaciłem 100zł za wymianę rozrządu , a pompę wody nie musisz wymieniać jeżeli to pierwszy rozrząd wystarczy co drugi wymienić , ja wymieniałem przy 98tyś

Gdzie jest taki mechanik! W Nisku czy gdzieś w Stalowej Woli?
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#11  Postprzez Dreamcatcher » Pn 17:59, 04 cze 2012

oxydian napisał(a):Za wymianę rozrządu zaśpiewali mi 220 zł we Wrocku co uważam za skandal biorąc pod uwagę klasę auta i prostotę silnika. Rozrząd wymienię sam jednak wcześniej powyższe informację będą bezcenne :)

to może lepiej nie będę mówił ile to to w dieslu kosztuje bo byś spadł.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#12  Postprzez bambrys » Pn 20:18, 04 cze 2012

victor89 napisał(a):
bambrys napisał(a):u mechanik płaciłem 100zł za wymianę rozrządu , a pompę wody nie musisz wymieniać jeżeli to pierwszy rozrząd wystarczy co drugi wymienić , ja wymieniałem przy 98tyś

Gdzie jest taki mechanik! W Nisku czy gdzieś w Stalowej Woli?

W Nisku jest dobry i tani , zawsze u niego robię zapraszam
Obrazek
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#13  Postprzez oxydian » Wt 22:25, 05 cze 2012

FOTO MANUAL WYMIANY ROZRZADU WRAZ Z POMPA WODY W SILNIKU 1.2 8V

http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52
oxydian
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Dołączył(a): Wt 0:10, 29 maja 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 12
Panda: 1.2 8V LPG Stag4Plus
Imię: Dariusz

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#14  Postprzez skubie » Śr 13:54, 06 cze 2012

Dobry manual :)
Gdzieś go kiedyś wcześniej znalazłem i czeka w zakładkach na swoją kolej :wink:

Jednak to Punto I nie ma tutaj poduszki silnika, a ja widzę wielki kawał żelastwa, który będzie trzeba zdjąć by dobrać się do rozrządu :|

PS. czy pasek rozrządu w Pandzie kręci się tak jak strzałki z tego manuala pokazują?
Obrazek
skubie
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz 14:14, 04 sie 2011
Lokalizacja: Lublin/Lubartów
Wiek: 40
Panda: 1.1 2004r. BRC Seq24

Re: Wymieniamy kompletny rozrząd - Panda 1.2 8V

Numer postu:#15  Postprzez johnydeep » Śr 22:55, 06 cze 2012

żeby odkrecic łape silnika podpieramy silnik za miske olejowa tak jak widac to na foto, pamietać należy aby auto również było podparte na podnośniku/klocku/cegle itp, oraz dodatkowo 2 raz zabezpieczone np. pod progiem cegła/klockiem/felga itp. WAŻNE! ŻEBY W SUMIE BYŁO 3 PODPORY - BEZPIECZEŃSTWO JEST NAJWAŻNIEJSZE!!
( ja mam pod silnikiem jedno, pod progiem i wahaczem)
Obrazek</noscript>

Obrazek

Na tym zdjeciu - pierwsze okrecamy czujnik wałka plus 3 śrubki osłony
Natępnie odkrecamy 3 duże sruby z lewej strony oraz 3 duże śruby z prawej strony ( klucz 15i 17)

Gdy je odkrecimy ukazuje nam sie takie cos:
Obrazek

Kiedy juz odkrecimy górna łape/poduszke silnika odkrecamy pozstały ucwyt który widacna zdjeciu-od góry sa 2 śruby, bez problemu, następnie musimy oddołu siedostac do pozostałych 2 srub, dostępjest utrudniony i trzeba oddołu je odkrećecac najelpiej
Obrazek
Jest to widok uchytu od dołu,tak zeby widac było te sruby

Kiedy odkrecimy wszystko pojawia sie taki widok

Obrazek

1 - napinacz paska rozrzadu
2 - kierunek obracania się wału/paska
3 - pompa wody (manula do pompy mozna wziąć z punciaka, tak samo sie robi tylko trzeba dobrze "zaprawe" dac i gotowe)

1 znak znajduje sie na kole wałka rzorzadu - czyli od góry gowidac
Obrazek

2 znak najlepiej ustawić wokienku skrzyni biegów, tak jak widac to w punto
Obrazek

I teraz tak w skrócie jak zakładamy pasek: zaczynamy od ustawienia znaków widocznych na zdjeciach, następnie zakładamy pasek od dolnego koła i ciagniemy przez pompe i następnie owijamy go przez kołko wałka rorzadu pamietajacaby był nacigniety reka, nie wisiał po prostu. Na każdym pasku sa narysowane kreski które należy pokryc ze znakami na kołku dolnym i górnym (zaczynajac od dołu oczywiscie) pozniej przeciagamy pasek przez napinacz i naciagamy.
Obrazek
Kierunek zakładania paska

zdjecia napinacza przed naciagnieciem:
Obrazek

Po naciagnięciu "nożki" powinny sie nakrywać u mnie wyszło to mniej wiecej tak(zdjęcie pokazuje jak to powinno wygladać, j poprawiłem to pozniej zeby było idealnie ale nie zrobiłem foto niestety):
Obrazek

I teraz mała uwaga-polecam pożyczyć od kogos kluczyk do naciagacza :) w warunkach garażowych nie majac klucza do naciagnięcia napinacza użyłem nożyczek do paznokci takich 8 cm, koncówkami nożyczek złapałem za nożki i scisnałem je - polak potrafi :)

Na samym koncu jak zrobimy wszystko obracamy dolnym wałem o 360* i sprawdzamy znaki na kołku wałka rozrzadu i w okienku czy jest na 0* jak sie porywaja to jest wszystko ok (ZNAKI z paska nie beda sie juz pokrywać ze znakami na kołkach) I składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Wszelkie modyfikacje opisane w powyższym manualu wykonujesz na własne ryzyko. Autor nie odpowiada za ewentualne: zniszczenia, utratę zdrowia, utracone korzyści, dyskomfort psychiczny i fizyczny oraz wszelkie inne straty powstałe w wyniku stosowania się do powyższego manuala :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron