Świece bez klucza , spalanie oraz klima

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Świece bez klucza , spalanie oraz klima

Numer postu:#1  Postprzez stopa0231 » Cz 22:24, 12 lip 2018

Witam wszystkich
Kilka problemów w mojej Pandzie

1.Zmiana świec na ngk dcpr7e-n-10 , jak dokręcić bez klucza dynamometrycznego, ile obrotu ?
2.Spalanie na poziomie 8 litrów wzwyż 50/50 Miasto i autostrada , podłączyłem i sprawdziłem za pomocą FiatEcuScan przez kabel VAG KKL USB 409 i żadnych błędów nic. Silnik ciepło łapie ładnie oraz 3 dni temu zmieniałem i płukałem chłodziwo (dobrze odpowietrzone) łagodna jazda do 120km/h
3. Nabijałem i serwisowałem klimę 2 miechy remu, Ostatnio przestała działać po włączeniu nie słyszę tzw cyknięcia pod maska i nie ma zimnego podmuchu ale jak sprawdzam na komputerze klimę to cyka ładnie - ale tylko to jestem w stanie sprawdzić przez OBD.
Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

Maciej
stopa0231
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): N 11:34, 19 lis 2017
Lokalizacja: Lancashire
Panda: 1.2 44kw 2005
Imię: Maciej

Re: Świece bez klucza , spalanie oraz klima

Numer postu:#2  Postprzez Darekga » Pt 0:27, 13 lip 2018

Montaż świec zapłonowych bez klucza dynamometrycznego

W takim przypadku należy ręcznie wkręcić świece w głowicę (do oporu). Świece zapłonowe z płaskim uszczelnieniem i nową uszczelką należy dokręcić kluczem do świec o kąt 90°. Świece zapłonowe ze stożkowym uszczelnieniem oraz świece z używaną uszczelką płaską dokręca się o kąt około 15°.

Przed wykręceniem, gniazda, w których znajdują się świece zapłonowe należy przedmuchać sprężonym powietrzem tak, aby usunąć mogące się tam gromadzić zanieczyszczenia. Dzięki temu po wykręceniu świec zapłonowych zanieczyszczenia te nie przedostaną się do komór spalania.

Część gwintowana świecy i jej uszczelnienie to jedyne elementy mające styk z chłodzoną głowicą. Dokręcenie świecy zbyt małym momentem zmniejsza intensywność przepływu ciepła do głowicy, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do zwiększenia jej temperatury, powodując samozapłon. Efektem mogą być także przedmuchy z cylindra oraz utrudniony zapłon związany z brakiem odpowiedniego ciśnienia sprężania.
Zbyt silne dokręcenie świecy zapłonowej może także powodować zaburzenia w przepływie ciepła do głowicy, będące np. następstwem uszkodzenia (naderwania części gwintowanej). Utworzona w ten sposób szczelina utrudnia przepływ ciepła.

Samo wykręcanie świec zapłonowych powinno odbywać się na zimnym silniku z uwagi na różne materiały głowicy i świec.
Darekga
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 6:59, 26 mar 2018
Lokalizacja: Gdynia
Panda: 1,2 4x4
Imię: Darek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron