Strona 1 z 3

1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 8:07, 03 cze 2014
przez oozesek
Szanowni koledzy, mam problem z pandzią. Do 2000 obr/min autko nie ma praktycznie wogóle mocy. Pomału jakoś się zbiera pod górkę to tragedia i dopiero powyżej 2k zaczyna się coś dziać. Poszukałem troszkę informacji i:
1) może być to przepływomierz (ale tutaj chyba spadek mocy byłby cały czas a nie tylko do jakiejś wartości) - czy moge bezpiecznie odpiąć przepływkę zobaczyć jak będzie jeździł a potem podpiąć z powrotem i jakiś czas pojeździć z błędem?
2) praktycznie idelanie pasuje problem overboosta, czy w wersji 70KM jest overboost (czytałem że jest przy 75KM jak jest zmienna geometria łopatek a u mnie z tego co wiem jest stała) - czy można się do tego jakoś dostać żeby wyczyścić? Gdzie to się znajduje w silniku?
3) czy taki problem może być spowodowany uszkodzonym intercoolerem?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 14:52, 03 cze 2014
przez OsiemKilo
poczytałeś tematy z forum na temat spadku mocy w dieslu? sprawdziłeś czy nie masz wody w filtrze? winny może być, czujnik ciśnienia doładowania lub waste gate. Najlepiej byłoby zczytać błędy, po to ktoś to wymyślił żeby trochę ułatwić sprawę ;)

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 15:39, 03 cze 2014
przez oozesek
Słuszna uwaga o błędach, ale to już uczyniłem (zapomniałem wspomnieć) - błędów nie ma. Czytałem o wodzie w filtrze, sprawdziłem sucho. Czujnik ciśnienia doładowania (ten pod obudową filtra jeśli rozumiem) muszę jeszcze sprawdzić - ew. przeczyścić. O waste gate muszę poszukać bo nie dotarłem do tego na forum.

Z tego co rozumiem w 70KM, gdzie jest stała geometria łopatek (jeśli nie to proszę mnie poprawić) nie ma overboosta? Pytałem o IC czy może być problemem bo widać przez zderzak że jest wgnieciony (uszkodzony). Z takim kupiłem czego wcześniej nie zauważyłem - z tym, że dotychczas jeździł dobrze, dopiero ostatnio coś sie skiepściło, więc nie do końca wydaje mi się to przyczyną.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 16:10, 03 cze 2014
przez OsiemKilo
jak błędów nie ma to dziwna sprawa... jeszcze odnośnie pierwszego posta tomoże sprawdzić przepływke. Jak dobrze kojarzę to możesz ją odpiąc i komp powinien przyjąć wartośc domyślną.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 18:50, 03 cze 2014
przez oozesek
No niestety, ale po odpięciu przepływomierza nie zauważyłem żadnej różnicy. Pozostaje jeszcze kwestia czujnika ciśnienia doładowania, ale to jak będę miał popołudniu chwilę czasu na wymontowanie i oczyszczenie i zapoznanie się z "waste gate". Jeśli nie to, to na chwilę obecną nie mam pomysłu.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 19:30, 03 cze 2014
przez OsiemKilo
Jeśli chodzi o InterCooler to jeśli byłby nieszczelny, to na pewno auto jechało by gorzej ale też pewnie dałoby się usłyszeć jak trakcie ładowania turbo sprężone powietrze ucieka w atmosferę. Nieszczelność może jeszcze być na odcinku filrt pow.-turbo. Możesz sprawdzić szczelnośc układu następująco: na odpalonym silniku opsikać cały dolot i jego łączenia plakiem. Jeśli dolot jest nieszczelny silnik chwilowo zwiększy predkość obrotową.
Czujnik ciśnienia doładowania, jak dobrze pamiętam, jest gdzieś w kolektorze dolotowym. I tutaj w grę wchodzi tylko podmianka aby stwierdzić czy stary szfankuje.
Waste gate masz przy turbinie, jest to zawór który gdy turbo osiągnie odpowiednie ciśnienie kieruje spaliny od razu do wydechu.
Jakby wastegate szfankował to czujnik doładowania wtedy ogarnia, że turbo za dużo ładuje i sterownik silnika ogranicza jego obroty. Jednak w takiej sytuacji kontrolka silnika na 100% powinna się świecić. Jako, że kontrolka się nie zaświeciła i nie ma żadnych błędów to może być, że problem leży całkiem gdzie indziej i żadna z wyżej opisanych usterek nie ma wystąpiła.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Wt 23:32, 03 cze 2014
przez michal.ol1
Nie szukałbym usterek tak głęboko i z własnego doświadczenia, upierałbym się przy przepływce. U mnie gdy była zawalona brudem (w suche upalne dni jeszcze jakoś sie jeżdziło, ale wystarczyło troche wilgoci, dłuższy postuj następował koszmar), działo się dokładnie to samo, a po jej odpięciu następowała dosłownie ledwie odczuwalna zmiana, stąd mogłeś nic nie zauważyć ;) Do tego mimo iż była totalnie brudna z jakiegoś błota, to komputer nic nie pokazywał.

Póki cały dolot masz w komplecie i wszystko się sztywno trzyma, wykręć dwie śrubki trzymające sam czujnik przepływomierza (to jest ten element do którego wpina się wtyczkę) i delikatnie, ale zdecydowanie go wyjmij. Spryskaj go solidnie preparatem w spray'u do czyszczenia hamulców (K2 sie sprawdził) i osusz sprężonym powietrzem. Broń Cie Panie Boże używać jakiś szmatek czy pędzli (ewentualnie pędzelek modelarski). Potem wykręć tę "tubę" w której to sie trzyma i oczyść solidnie te kratkę, proponuję tym samym preparatem ;) Po wszystkim delikatnie wszystko zmontuj :D

Jeśli to nie pomoże, a problem braku mocy do 2000 obr/min utrzymuje sie mimo ciepłych dni i krótkich postojów głównie na pierwszysch kilometrach po odpaleniu, obstawiałbym zawalony EGR.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 7:16, 04 cze 2014
przez oozesek
Ok to spróbuję jeszcze raz z tym przepływomierzem a jak nie to zacznę sprawdzać po kolei to co opisał OsiemKilo. Tylko jeszcze trzeba będzie zdobyć ten brakecleaner (btw. dlaczego akurat on? w sensie samo sprężone do przedmuchania rozumiem, że nie wystarczy?). Jak tylko uda mi się zdiagnozować problem - albo nie, to na pewno napiszę. Bardzo dziękuję za dalsze wskazówki.

Rozumiem że przepływkę muszę całkowicie wyjąć, żeby nie nadmuchać tego syfu przy czyszczeniu do rury do IC. Najpierw po wyjęciu oczyścić w tubie sam czujnik a potem zdemontowac czujnik z tej rurki z kratką (czyli z tego elementu na czerwono) i oczyścić rurkę?

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 13:21, 04 cze 2014
przez michal.ol1
Dla czego brakecleaner? Bo szukałem czegoś mającego właściwości silnie odtłuszczające, jest w pray'u i można kupić w każdym motoryzacyjnym :D benzyna i rozpuszczalniki w spray'u są znów zbyt agresywne dla tak delikatnego czujnika. Samo powietrze jest dobre jedynie do osuszenia, bo do oczyszczenia nie wystarczy.

Najpierw wyjmij czujnik i go oczyść (bo przez te kratke nie da rady) a potem dopiero przeczyść te kratkę sterującą strumieniem powietrza i złóż wszystko do kupy ;)

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 16:15, 04 cze 2014
przez Dreamcatcher
Można inaczej. Dogadać się ze sklepem żebyś maił możliwość zwrotu i podstawić na próbę inny przepływomierz (wkład). Albo od kogoś.
Dobry elektryk lub dieslowiec sprawdzi na kompie pracę przepływki.

Co do czyszczenia przepływki to można poszukać specjalnych środków. http://allegro.pl/crc-air-sensor-clean- ... 44523.html Radził bym wcześniej obejrzeć drucik pomiarowy. Prawidłowo powinien być bursztynowy. Jeśli jest zasyfiony - dopiero czyść.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 21:05, 04 cze 2014
przez oozesek
Wyjąłem całą przepływkę ale mam wątpliwości co do odkręcenia samego czujnika. Nie mam tam żadnych śrubek normalnych tylko jakieś dziwne plastikowe gwiazdki coś jak na tej aukcji http://allegro.pl/przeplywomierz-bosch-doblo-panda-punto-1-3d-jtd-i4254827384.html zresztą jest to taki sam przepływomierz Boscha. Kombinerkami to?

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 23:08, 04 cze 2014
przez michal.ol1
Jeżeli masz śrubki z zewnętrznymi wypustkami, to chyba tylko kombinerki. Jeżeli natomiast masz śrubki takie, że trzeba włożyć sześcioramienną gwiazdkę z dziurką w środku, to użyj takiej końcówki / śrubokręta który wygląda jak widelec, tylko że z dwoma ząbkami. te ząbki idealnie wchodzą w główkę i można z powodzeniem te śrubki wykręcić :) Standardowy śrubokręt gwiazdka dostępny w sklepach niestety nie pasuje, bo jest 5 ramienny -_-

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 19:37, 25 lip 2018
przez diesel
Witam forumowiczów. Niestety i moją pandę dopadł brak mocy, ale zacznę od początku. Auto stało długo nieużywane (do końca chodziło dobrze) i po tej przerwie po uruchomieniu dopadła pandę niemoc. Po przejechaniu kilkuset metrów auto straciło zupełnie moc (20 km\h na dwójce to max, nie pojedzie już szybciej). Po przejechaniu ok 1km moc wróciła na 500m i tak w kółko, traciła i odzyskiwała. Następne dni to delikatna poprawa, auto na początku bez mocy ale po krótkim dystansie i kilku odpaleniach było ok, zrobiona nawet trasa 230km bez spadku mocy. Panda stała ok 2tyg i problem wrócił, wywaliło również checka na desce. Po podłączeniu kompa błąd przepływki (P0101 przepływomierz masowy powietrza-sygnał nieprawidłowy). Przepływomierz został przedmuchany i potraktowany breakcleanerem i auto wróciło do żywych w tym dniu. Potem tydzień postoju i wszystko wróciło. Teraz sprawa ma się tak: po odpaleniu zupełny brak mocy, czasem zgaśnie, czasem go szarpie i nie gaśnie ale raczej utrzymuje niskie obroty. Po wciśnięciu gazu kopci na biało (też nie zawsze). Zamontowana przepływka to bosch ale chciałem zapytać czy ktoś montował zamiennik np. taki https://allegro.pl/przeplywomierz-fiat- ... 25633.html ? Nowy bosch to koszt min 300zł, używkę można dostać już za 50zł.

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 23:14, 25 lip 2018
przez Tytus31
Witam.
Może to nie przepływomierz, tylko woda w filtrze powietrza. Były podobne przypadki i znalazłem rozwiązanie. Mam spokój do dzisiaj. Opis w poście:
viewtopic.php?f=5&t=3122&start=15#p52717

Re: 1.3 JTD - brak mocy do 2000 obr

PostNapisane: Śr 23:52, 25 lip 2018
przez morpheus1581
Skoro wyszedł błąd przeplywki to wymień i nie kombinuj z tanimi zamiennikami.
A sama wtyczka od przeplywki? Może w niej problem?

Co do wody w filtrze powietrza... byloby tak jeśli u Ciebie by padało w ostatnim czasie.
Kwestia słynnej śrubki podszybia... zbierała się tam wodą i przez kołek kapie na obudowę a następnie dostaje się do filtra. Miałem ten problem.

Może też egr chociaż jeśli wyszedł Ci błąd przeplywki to raczej w niej problem