Strona 1 z 2

Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: So 16:48, 01 mar 2014
przez Mr.Maya
Wymieniał ktoś już zaciski tak żeby można zastosować tarcze wentylowane. Bo obecnie mm tarcze litą i średnio to hamuje.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: So 21:58, 01 mar 2014
przez kupusso
Jakie masz obecnie tarcze i klocki?
Bardziej niż konstrukcja tarczy (lita, wentylowana) zastanowiłbym się nad jej wielkością bo tutaj leży problem.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 7:57, 02 mar 2014
przez Mr.Maya
Obecnie mam 240mm i powoli mysle o zmianie tarcz i klockow

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 10:33, 02 mar 2014
przez michal85
Co do tarcz wentylowanych to są w dieslach, możesz szukać całości czyli tarcz i zacisków do przekładki.

Lepszą opcja jest pomyśleć żeby założyć tarcze na tył od 500. Różnica w hamowaniu jest nieporównywalnie lepsza. A wcale nie ma dużo pracy i można zrobić to samemu.

Albo przednie tarcze i zaciski od 100hp tam jest wentylowana 257.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 13:15, 02 mar 2014
przez mija
Michał w 4x4 chyba tez były wentylowane :zakrecony:

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 19:45, 02 mar 2014
przez Mr.Maya
Panowie plan mam taki przod wentylowane 240mm bo na zime mam 13 calowe felgi i tyl tarcze. Do tego tarcze brembo + EBC Green i to powino dac rade. W drugim aucie mam tarcze z przodu 288mm plus tyl 238mm z w/w tarczami i klockami i bez problemu dobrze to hamuje nawet z 200km/h

michal85 napisał(a):Co do tarcz wentylowanych to są w dieslach, możesz szukać całości czyli tarcz i zacisków do przekładki.

Lepszą opcja jest pomyśleć żeby założyć tarcze na tył od 500. Różnica w hamowaniu jest nieporównywalnie lepsza. A wcale nie ma dużo pracy i można zrobić to samemu.

.

Masz moze jakis opis co potrzeba zeby zalorzyc te tarcze i czy nie bedzie problemu przy felgach 13

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 20:22, 02 mar 2014
przez kupusso
Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
Z własnego doświadczenia powiem, że stary płyn w znaczny sposób pogarsza skuteczność hamowania.
Tarcza 240mm lita czy wentylowana będzie miała taką samą skuteczność bo powierzchnie cierne są identyczne, natomiast tarcze maja inna pojemność cieplną. Różnica będzie przy kilku gwałtownych hamowaniach, powiedzmy butujesz od świateł do świateł i hamujesz kilkukrotnie ze 100km/h do 0. Lita tarcza mocno nagrzeje się i spuchnie, a wentylowana przyjmie więcej ciepła co za tym idzie pedał tak szybko nie stwardnieje.
Jeśli seria dla Ciebie to za mało, to poszedłbym w większe tarcze z przodu i tarcze do tyłu.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 20:35, 02 mar 2014
przez Deacon
Mr.Maya napisał(a):Panowie plan mam taki przod wentylowane 240mm bo na zime mam 13 calowe felgi i tyl tarcze.


Muszę Cię zmartwić. Jak założysz tarcze na tył to niestety ale musisz kupić felgi 14" na zimę bo 13" nie wejdą. Tarcze na tył mają większe zaciski bo dochodzi jeszcze mechanizm ręcznego.
Jak zamontować tarcze na tył masz opisane w moim temacie :)

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: Pn 11:41, 03 mar 2014
przez OsiemKilo
Nikt tutaj nie napisał, że zwrotnice w dieslu i benzynie są takie same. Radziłbym najpierw zbadać ten temat, bo się zaraz okaże, że nie możliwośći swapować hamólców z diesla do benzyny.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: Pn 20:07, 03 mar 2014
przez kupusso
Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała, jak wyszła u mnie na przeglądzie, a mianowicie jeden przedni zacisk słabiej hamuje. Na 99% wystarczy go rozebrać i poskładać na nowych O-ringach, takie zestawy regeneracyjne to są groszowe sprawy. Jeśli dobrze pamiętam to w takim zestawie do Pandy masz osłonę przeciwpyłową i jedną uszczelkę, to wszystko.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: Wt 20:00, 04 mar 2014
przez Mr.Maya
Panowie moja chęć zmiany zacisków wynika z tego że można poprawić fabrykę. Panda u mnie jest drugim autem i jest typowym autem do miasta. Do szybkiej jazdy to mam Ibize 6L ktora ma 160KM.

Skoro tylne zaciski wymagają felg 14 calowych to nie będę nic z tym robił bo mam nowe opony zimowe na 13. Tak samo z przodem. Z tego co ustaliłem to zwrotnice w benzynie i klekocie sa takie same. Ale jeszcze to sprawdzę.

Płyn wymieniony hamulce dają rade bo panda ze swoimi 240mm i 54KM ma super stosunek wielkości hamulców do mocy. Znam auta co maja 125KM i tarcze 240mm

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 23:24, 09 mar 2014
przez Dorian1.1
Zmiana zacisków zmianą zacisków, jestem ciekaw czy ktoś sprawdził czy pompy hamulcowe są takie same bo jeśli zaciski są inne mogą być inne tłoczki(99% że są) Więc bd heblował na nowych zaciskach a okaże się że przelecisz przez skrzyżowanie czego podejrzewam nie chcesz?Dlaczego bo pompa ma określoną wydajność i zazwyczaj hamulce to komplet więc radziłbym się zagłębić.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 17:31, 25 lis 2018
przez Darekga
Odświerzę temat i spytam czy jest konieczna zmiana przednich zacisków hamulcowych w mojej pandzie 1,2 wersja 4x4 na zaciski z pandy 100HP gdyż chciałby zmienić tarcze na większe te z 100HP. Czeka mnie wymiana tarcz i klocków i przy okazji zrobiłbym zmianę z obecnych tarcz wenrylowanych 240 mm na 257 wentylowane z Pandy 100HP. Czy przy takiej zmianie tarcz muszę też zmienić zaciski czy nie jest to konieczne?

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 21:12, 25 lis 2018
przez Deacon
Większa tarcza to większy zacisk chyba to logiczne. Inaczej klocek nie będzie zbierał całej tarczy.

Re: Zaciski pod tarcze wentylowana.

PostNapisane: N 22:21, 25 lis 2018
przez Darekga
OK, no zgadza się a czy w takim razie zacisk od 100 HP wejdzie idealnie w miejsce tego co mam obecnie, chodzi mi o mocowanie, rozmieszczenie śrub.