Strona 1 z 2

Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: N 12:25, 23 paź 2011
przez boston
Witam!
cieknie olej już od dłuższego czasu ale dopiero teraz mam czas sie wziąć za moją pandę
chyba z pod cewki - tam z tyłu za nią i na pewno nie jest to uszczelka pod misą bo jest wymieniona i szczelnie tam wszystko
zaznaczyłem na foto
co na to poradzić ? wiem - uszczelnić
ale jak ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: N 12:27, 23 paź 2011
przez Zwierzak
Tam jest oring uszczelniający między wspornikiem cewek a głowicą. W ASO kosztuje chyba 2 pln z groszami jak kiedyś kupowałem

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: N 12:33, 23 paź 2011
przez boston
ale to od zewnętrznej strony wszystko załatwię ?

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: N 12:51, 23 paź 2011
przez Zwierzak
Tak musisz odkręcić wspornik. Jest na 3 nakrętkach o ile mnie pamięc nie myli

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: N 13:25, 23 paź 2011
przez boston
a no to dobrze że od zewnątrz

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Wt 20:11, 27 gru 2011
przez jarjar82
Czy ktoś mógłby dokładniej przybliżyć procedurę demontażu tej cewki (w celu wymiany oringu) Widzę od jakiegoś czasu że ''moczy" się wtym miejscu silnik. Podejrzewałem że może źle wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów :/

*trzeba odpiąć kable?
*położenie trzech śrub ?

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Wt 23:07, 27 gru 2011
przez Pipper
jarjar82 napisał(a):Czy ktoś mógłby dokładniej przybliżyć procedurę demontażu tej cewki (w celu wymiany oringu) Widzę od jakiegoś czasu że ''moczy" się wtym miejscu silnik. Podejrzewałem że może źle wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów :/
Pokrywkę zaworów trzymają 4 śruby - widoczne po zdjęciu puchy filtra powietrza.
Dodatkowo odkręcałem 1 śrubę jakiegoś uchwytu przewodu przy obudowie rozrządu - w okolicach bagnetu oleju, oraz 1 śrubę z obudowy rozrządu "z boku" silnika, wszystkie śruby pod klucz 10.
Ja dodatkowo zeszlifowałem 4 stopki pokrywy o 1,5mm, lepiej dolega i pokrywę i uszczelkę posmarowałem silikonem temperaturo i olejo odpornym :ok:
Manual z zapożyczony ze stronki klubowej IKP:
Manual przy okazji regulacji zaworów:
http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/29


*trzeba odpiąć kable?
nic nie trzeba odpinać :ok:
*położenie trzech śrub ?

Stojąc przed pojazdem i patrząc od góry i od strony grodzi: 1 śruba pod cewkami - ta najbliżej grodzi komory silnika, następna nad cewkami i ostatnia w połowie cewek - dojście od spodu.
Tu pełen opis z fotami - pomogło u mnie, walczyłem z tym,termostatem i linkami zmiany biegów ostatnio :mrgreen:
http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/12
Robota na 15 minut z przerwą na piwo :D

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Wt 23:54, 27 gru 2011
przez victor89
Najlepiej przyjąć zasadę - wszystkie widoczne śruby odkręcić ;)
Wspornik cewek bez kłopotu schodzi, pokrywa zaworów też. Nie ma tam żadnych spinek, sprężynek które nam nagle wyskoczą. Odkręcamy, zdejmujemy i już.

Uszczelniałem niedawno pokrywę zaworów i te cewki. Kupiony do tego celu został silikon wysokotemperaturowy i UWAGA - musi być odporny na olej, nie wszystkie silikony wysokotemperaturowe są.

Po odkręceniu cewek wyleci parę kropelek oleju, wystarczy trochę papieru toaletowego. Potem oczyścić wszystko (brake cleaner, a jakże :D) i nawalić silikonu od serca. Starą uszczelkę można wywalić, albo założyć ją przed nawaleniem silikonu. Wymiana uszczelki niewiele pomaga, więc nie radze kupować nowej. Albo zostawić starą+silikon, albo całkowicie ją wywalić i dać sam silikon.

Z pokrywą zaworów postępować tak samo, z tym że silikon nakładać bardziej precyzyjnie.

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Śr 23:03, 28 gru 2011
przez marco80
miałem to samo w P2 FL potwierdzam że silikon wysokotemperaturowy załatwia sprawe a co do pokrywy to można jeszcze lekko spiłowac stopki pokrywy tylko trzeba to zrobić równo

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Śr 23:37, 28 gru 2011
przez Pipper
marco80 napisał(a):miałem to samo w P2 FL potwierdzam że silikon wysokotemperaturowy załatwia sprawe a co do pokrywy to można jeszcze lekko spiłowac stopki pokrywy tylko trzeba to zrobić równo


wszystkie silniki 1,1 i 1,2 8v miały kłopot z deklem zaworowym i postawą cewek i zapoceniami :evil:

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Cz 14:56, 29 gru 2011
przez jarjar82
victor89... Skoro uporałeś się z tym, to zdradź mi jeszcze jedną tajemnice :)) Silikon wycisnąłeś na sam oring ? grubo ? Czy może iść na całość i nanieść go na wszystkie stykające się powierzchnie?

Pipper dzięki za linka ! :)

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Cz 17:49, 29 gru 2011
przez Pipper
jarjar82 napisał(a):
Pipper dzięki za linka ! :)

Spoko :ok:
Co do silikonu na podstawce cewek, ja nie stosowałem tego i jest suchutko po robocie :)
Ale możesz spróbować dać silikon, nie na podstawę cewek, tylko na element głowicy :ok:

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Śr 19:16, 14 lis 2012
przez soltek225
witam
dzisiaj odebrałam samochód z serwisu fiata
chciałem reklamować uszczelnienie miski olejowej ,
okazało się ze ciekło z wybieraka skrzyni biegów i z uszczelnienia cewek .
olej pokazał się od skrzyni biegów na misce tak jak by miska pościła ?
miał ktoś coś podobnego ?
pozdrawiam

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: Cz 23:05, 15 lis 2012
przez victor89
Z wybierakiem walczył boston z tego co pamiętam. Również miał w tamtych okolicach dość sporą fontannę.

Re: Cieknący olej spod cewki

PostNapisane: N 18:10, 02 gru 2012
przez oxydian
Mam to samo. Zabrałem się za to przy okazji wymiany termostatu. Nawaliłem silikonu, dobrze dokręciłem a olej dalej cieknie... Dramat z tym autem. Na wiosne ponowna rozbiórka.