Numer postu:#13 przez Albercik » N 11:31, 07 kwi 2019
Ech. Wszyscy skupiliście się na linkach, a to nie od nich jest problem.
Jak pisał OP - problem pojawił się po wymianie sprzęgła i oleju. Jedynie trochę się zmienił po wymianie linki, ale to nie była główna przyczyna.
Jak auto się toczy i biegi wchodzą dobrze to sugeruje to zbyt niskie ciśnienie oleju w skrzyni. Moim zdaniem mechanik źle wykonał wymianę oleju i jest go za mało. Na wymianę oleju jest cała procedura nieskładająca się wyłącznie z "zlać stary, wlać nowy" i idę o zakład, że mechanik to olał.
Proponuję zrobić test - jak auto jedzie, wciśnij sprzęgło, wrzuć na luz, trzymaj wciśnięte sprzęgło cały czas, poczekaj aż obroty spadną do jałowych i spróbuj wrzucić bieg. Jeśli wejdzie z oporem to jest to wina braku ciśnienia w skrzyni. Proponuję skontrolować poziom oleju i go uzupełnić (na zimnym silniku), następnie rozgrzać trochę auto (do ok. 50 st.) i znów skontrolować poziom i uzupełnić w razie potrzeby.
Jeśli to nie pomoże - może być też źle założony docisk (mało prawdopodobne, ale się zdarza - w Hyundaiu miałem tak fabrycznie) i docisk może cały czas dotykać do tarczy. Wtedy ponowne zwalanie skrzyni i poprawa, o ile sprzęgło nie ucierpiało.
Oczywiście powyższe czynności wykonaj u innego mechanika, bo tamten a) nie wie co robi, b) nie przyzna się do błędu.
I ZWRÓĆ UWAGĘ NA ORTOGRAFIĘ W SWOICH POSTACH!